Eat my shorts, chief Wiggum

I strongly dislike coppers! Inte för att bryta ner moralen i samhället eller för att låta anarkistisk. Men fyfaaaan vilken attityd de har. Snorkiga, uppblåsta, maktgalna besserwissrar som har rätt att bruka våld. Låter detta som en bra kombination? Inte om du frågar mig.

I fredags var jag i godan ro påväg till en homeboy. Jag körde i cirka 60 km/h på en 50-väg. De körde efter mig men eftersom jag skulle till polaren hoppade jag av då vi var framme och min kära moder tog plats bakom ratten. När hon backade ut (från min polares hus) stannade de henne.

De var oerhört belåtna med att ha fångat en syndande invandrare i akten. De hunsade henne och talade övertydlig svenska. Efter mycket grillande frågor angående körkort, ägarbevis och så vidare gav de henne böter. Fine, böter ska jag ju givetvis få, det är inte det. Men attityden. Kan man inte vara vänlig när man ställer frågor? Svin..



Jag ska givetvis tänka på att min mamma kan ha tolkat allt fel (det sker rellatvit ofta) och att hon har en tendens att överdramatisera vissa händelser och även att jag inte hört pollarnas version av det hela. Men inte blev det bättre av att pappa fyllde i med några historier om drabbningar han haft med belåtna snutar! Även många av mina bekanta kan vittna om dåliga poliser. Helhetsintrycket blir med andra ord svindåligt!

Idag föreläste även en polis i skolan, hans överlägsenhet sken likt en gloria kring en ängels huvud! Inte konstigt att invandrarkidsen och många andra tycker illa om dig farbror blå! Loose the attitude if u wanna have our respect darn coppers! Självklart finns det bra poliser där ute, även om ni gömmer er väl. Cred till er som lyckas vara hövliga, era befogenheter och er uppenbara makt till trots! Till er andra, sug mig!





2010-04-27 @ 23:32:56 Permalink Alberto Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: mirela

haha så jävla sant!


2010-04-28 @ 23:31:34
URL: http://ellabee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback