Sexism wrapped in a box (pun intended)

Majoriteten av Sveriges befolkning är emot att män slår kvinnor och det tycker jag är bra. Däremot så tror jag inte att majoriteten är emot att en man slår en annan man. I mina ögon finns det bara en förklaring och det är så enkelt att folk i allmänhet ser kvinnor som lite mindre människa, inklusive kvinnor själv.

Här kommer en fråga till den gigantiska skara killar som läser min blogg. Om en 50-kilos kille skulle gå fram och spotta dig i ansiktet och säga att du ser ut som en omskuren kuk, vad hade du gjort? Jag kan svara åt dig. Du hade slagit honom på käften. Om det däremot hade varit en 50-kilos tjej, vad hade du gjort då? Jag tror att de flesta hade undvikit att ge henne samma behandling som killen med samma fysik fick. Om du däremot hade slagit till henne också så kan jag bara gratulera, du må vara våldsam men du har i alla fall en sund kvinnosyn. Eller så är du bara en arg stackare.



Jag gick in och kollade på sidorna ovanför. Det är massor med kvinnor i dem. Många av dessa kvinnor är garanterat såna typiska vända kappan efter vinden-feminister. De klagar på att det är svårare för kvinnor att få bra jobb. Fine, det stämmer väl. Men samma kvinna kan sedan stå och fullkomligt pissa på män för att sedan använda ursäkten "du får inte slå ut mina tänder för jag är en liten flicka och mig är det synd om". Stå upp för dig själv istället, dumma hora!

Riktiga män slår män som slår kvinnor reagerade jag också på. Hela gruppen är ett stort jävla självmål, eller så är det så att de är kristdemokrater hela bunten. Det spelar ingen roll, jag hatar dem båda lika mycket i alla fall.

Sen vet jag också att det är vanligare att kvinnor blir misshandlade i förhållanden än vice versa och det är ju väldigt tråkigt, men jag blir lika jävla äcklad av de fallen där det är mannen som får spö. Bara för att den bästa manliga boxaren i världen vinner över den kvinnliga diton betyder inte det att alla män är varken starkare eller slåss bättre än alla kvinnor. Skicka in valfri snubbe från någon av grupperna ovan i en ring med en kvinnlig elitboxare och kolla hur det går. Det är tur att han inte slår tillbaka, det hade ju faktiskt varit synd om den stackars lilla flickan som krossar hans ansikte med sina feminina matlagningshänder!

Nu har jag varit seriös för länge, det kompenserar jag med en bild som har 0% med inlägget att göra.




2010-04-13 @ 22:54:10 Permalink Herman Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback